Idag är det torsdag

Solsken idag med! Genom en tunn molnslöja visserligen men det är sol! Idag blir det en fotopromenad med M-K. Vi utgår hemifrån mig denna gång. Få se vad jag kan hitta på för runda. Vi har ju varken Döda Fallet eller hängbron att erbjuda här men vi har å andra sidan gamla kyrkan och en fantastisk utsikt. Motiv finns allid. Ska fixa ta-med-lunch som vi kan äta ute (dock inga bullar och kakar, så det så.)
 
Gjorde färdigt butiken på Jabbo igår. Eller inte helt, jag skulle gärna haft en logga också och en omslagsbild kanske. Den gamla var för liten så jag måste göra en ny i så fall. Men jäklar vad svårt det var att göra en logga! Jag gav upp och lade projektet åt sidan och gick och fikade istället. Jag tror jag ska publicera min butik ändå idag, utan logga. 
 
Hittade ett par räkningar till som jag lade in nyss vilket gjorde att jag fick justera en annan räkning som ska betalas nästa vecka. Jag är så less på detta nu. Det blir till att nalla av sparkontot jämnt och ständigt och då sparar man ju inget! Men jag måste ju betala dom räkningar vi har och mat kan vi inte vara utan. Men nu är det sluthandlat. Inga "handla nu och betala i april" mer. Fast det lär säkert dyka upp andra utgifter, det gör det nästan alltid. Suck. Jag vill ha ett jobb NUUUU. 
 
Ikväll är det träning. Yes! Träningsvärken från söndags- och måndagspasset har i stort sett försvunnit nu så det blir alldeles utmärkt att bättra på den lite. Förresten, har jag sagt att jag gick TVÅ vändor armgång på bommen i söndags? Jajamen!
 
Sen blir det fredag. Och då ska jag, chokladälskaren, inte äta godis......... Frågan är då vad jag ska hitta på för fredagsgott för alldeles utan vill jag ju inte vara. Äppelklyftor med jordnötssmör? Nötter och mandlar? Kan man pudra dom i kakao tro? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0