En bra dag

Jag hade en ganska bra dag igår jämfört med början på veckan. Kanske lyckohormonerna från körövningen kvällen innan satt i, vad vet jag. 
 
Jag kände mig mycket piggare än i tisdags (då jag sov middag till och med). Satte igång redan på morgonen och röjde av diskbänken och körde igång en tvätt.
 
Skissade ner en serieidé jag har haft länge och ritade till och med rent den på en gång. Kommer snart på en (häx)blogg nära dig! Hm, kanske jag ska vänta med publiceringen till imorgon när det är fredag? Ett trevligt sätt att avsluta veckan på.
 
 
Fixade en jättegod lunch i form av ris, wokgrönsaker i jordnötssås och så räkor till mig och kycklingbiffarna som var kvar från dagen innan till Mannen. Hur det går med icke-köttätandet? Jodå, min kulinariska kreativitet når nya höjder och jag har börjat utforska andra proteinkällor än kikärtor och röda linser. Men man måste ju komma ihåg att blötlägga dom jäklarna i tid. 
 
 
Gick ut i ateljén och började på en häxa. Kom på att det snart är påsk, klart man folk ska ha häxor då, inte sant? Ska fortsätta sy idag. 
 
Såg på Instagram att flera letat fram springskorna och gett sig ut i blötan och halkan. Så då gjorde jag det, jag med. Jag sprang tre kilometer med några korta pauser. Bra gjort! Fast jag började i skogen och där hade det så klart inte tinat av utan det var snö och is och halt och slirigt. Så mycket bättre gick det då när jag kom ut på grusvägen. Ja helt otränad är jag väl inte.
 
 
Vad jag inte gjorde igår: dammsög och skurade köket och hallen. Det behövs men jag sket i det för jag hade ingen lust. Och ingen dog eller blev sjuk av det. Himla tur. Nynnade istället på en sång: 
 
Nu har vi grus här i vårt hus
Våren är kommen
Hopp trallallala!
 
Nu skiner solen. Dagen började som en regnmulen vårdag men nu ser det ut att ordna upp sig. Tydligen ska vintern komma tillbaka nästa vecka men det är ju då det. NU tänker jag njuta av att det är vårväder. 
 
Tjillevipp!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0