Kläder efter väder

Man har inte speciellt höga krav nuförtiden. Det är 13 grader ute och jag tycker det är ganska skönt. Och varmare ska det bli tydligen. Och inte lovar dom nåt regn idag heller. Hoppas det fortsätter hela veckan. Jag är lite brydd på vad jag ska ha på mig på konserten på torsdag annars. Stickad ylleklänning?
 
Jag har faktiskt en stickad klänning som jag köpte för lite och ingenting på rea på Ellos i vintras, dock ej i ylle utan i akryl och polyamid. Den har en tendens att bli full av statisk elektriciitet och klibba sig runt kroppen, trots underklänning. Blekt lila är den, nästan grålila. Egentligen är färgen en aning för urvattnad för mig men med ett färgstarkare linne som lyser upp i halsringningen och genom spetsmönstret så funkar den. Själva modellen är perfekt. Fast jag vet förstås inte om jag har lust att ha den på en sommarkonsert.....
 
Det lutar nog åt den grön-blåa långklänningen. Dom få (två stycken) som har yttrat sig om mina klänningsbryderier har röstat på den. Och jag känner mig väldigt somrig och fin i den klännigen. Men jag kommer ju att frysa sönder om det ska vara sånt här väder! Visserligen rör vi oss på scen men kanske inte riktigt så mycket att det motiverar ärmlöst och urringat. Men man kan ju ha strumpbyxor under. Långkalsonger kanske? En snygg kofta eller en tjusig sjal upptill? Har haft den leopardmönstrade koftan till klänningen förut, det är så pass olik och omatchande att det funkar. En ljus, glittrig kofta har jag också. Och sjalar finns det. Jag kanske ska ta stora yllesjalen.
 
Jag får väl prova mig fram till olika alternativ och sen klä mig efter väder när det väl är dags. Inget stoppar en ReMixare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0