Lägesrapport i värmeböljan

Nej jag har inte smält bort i värmen fast långt ifrån är det inte. Klockan är inte ens elva på förmiddagen och jag lider redan. Satt ute i skuggan vid Lillens för en stund sen och svettades trots att jag inte gjorde nåt.
 
Vi har släkten på besök, både från min och Mannens sida. Det blir alltså mycket umgås och mindre sitta vid datorn och fundera. Jag får skriva sen när dom åkt hem. 
 
Igår var vi på två loppisar och jag köpte bland annat dricksglas, tio stycken för 40 kr. Kanske dom håller bättre än Ikeas. Dom var ju i alla fall inte dyrare. Två dukar, en träslev, en glittrig kjol som ska bli häxklänningar och en häftig tillbringare hittade jag också. Idag ska vi nog besöka nån till loppis och kanske nåt museum eller nåt annat sevärt. Kanske fika nånstans. Fast man vill egentligen inte vara ute i värmen. 
 
På måndag lovar dom mulet och 25 grader. Det ser jag fram emot. Nu ska jag gå och spola av mig med kallvatten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0