Kloterfredag och arbetslördag

Vid tiotiden igår kväll när jag låg i soffan och kände mig allmänt sliten och utarbetad (händer rätt ofta nuförtiden) ramlade det in ett gäng som hävdade att "nu går vi ner till Gisselgård och spelar kloter!". Jaha, ok, en stund då, jag är jättetrött...... "Och dricker grogg!" Nä, nä, nä, jag ska jobba imorgon!
 
Det slutade med att jag drack en liten GT i plastmugg från Ikea och vi spelade kloter tills klockan var nästan ett på natten och vi knappt såg käglorna. Och då spelade vi ändå bara två matcher. Den sista var en typisk klotermatch där ställningen växlade fram och tillbaka flera gånger och käglorna hamnade längre och längre bort. Till slut så kastade vårt lag slut på pinnarna och motståndarlaget vann och det gjorde ju inget eftersom vårat lag vann första matchen. Och roligt var det ju. Vilken tur att jag (dom) slet mig från soffan. Men jag skulle nog egentligen behövt mer sömn kände jag när jag vaknade imorse. 
 
Hur man spelar kloter kan du läsa om här: http://home.swipnet.se/hoo/page11.html
 
Och så här ser U ut när hon nyss har kastat. Snygg stil med benet som motvikt. E tycks klia sig fundersamt i huvudet.
 
 
Idag var en hård dag. Jobbade från tio till fyra och det var fullt upp hela tiden. Hann inte ens äta ordentlig lunch utan det blev en bit trasig våffla här och en gurkskiva där. EN kopp kaffe på hela dagen. Kan man leva på stekos? Vatten fick jag i alla fall i mig. Jag har tagit med en vattenflaska för att komma ihåg att dricka och det funkar bra. Det var dock sista dagen med teater så imorgon HOPPAS jag att det är lite lugnare. Inga mackor som ska göras till kaffekorgarna, ingen middagsrush precis innan teatern börjar då "alla" ska ha Vildburgare och hinna få dom innan föreställnigen börjar. Lugnet lär hålla i sig till nästa lördag då Garvsyra har premiär. 
 
Inte lika trött i benen idag som dom andra dagarna, förmodligen för att jag jobbade två timmar kortare tid, men helt slut i huvudet istället av allt tänkande, pusslande, "om du gör det så gör jag det och har den här beställningen gått ut?". När jag kom hem gjorde jag en kopp kaffe och bredde mig en macka med ost och kaviar (salt!!), lade mig i soffan och åt och njöt av tystnaden och sen vände jag ryggen mot allt och sov en timme. Snark.
 
Senare beställde Mannen mat från Kaffestugan. Tack!! Jag var inte riktigt i form för att tänka ut nån middag, det var svårt nog att bestämma mig för vilken pizza jag ville ha. Det blev en Vegetale med fetaost och till den en lättöl. Och jag blev mätt efter halva pizzan så nu har jag lunch till imorgon som jag förhoppningsvis hinner äta. Jag tänker vika den dubbel och värma den i smörgåsjärnet. Det blir mumma!
 
Det kanske är tur för min kropp att mitt inhopp i restaurangbranchen är tidsbegränsat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0