Ingen champagne idag

Nähä. Det blev inget jobb i Stugun. Dom hade fått tag i nån med mer erfarenhet. Det förvånar mig inte. Jag har ingen erfarenhet alls av support, bara av service och det är för all del inte fy skam men det hjälper ju inte om det är nåt annat dom söker. Det är väl bara att anmäla sig igen då när "sommarjobbet" är slut. Ska jag hitta nåt positivt i det hela så får det väl bli att jag slipper oroa mig för hur det blir att jobba natt.
 
Idag ska jag göra sånt där kul stök som att åka med plast och grejs till återvinningen och panta flaskor och burkar. Handla lite ska jag också. Mjölk och ägg och yoghurt och frukt och lite annat smått och gott. Vet inte än vad vi ska hitta på för mat ikväll. Undrar om jag kanske ska åka och handla mitt på dagen när det är som varmast? Det är svalt och skönt på affären.
 
 
Tror jag ska göra en stor laddning cole slaw idag. Utan majonnäs. Jag gilllar inte majonnäs. Det är lite problematiskt eftersom vi har det i rörorna och såserna på jobbet. C skulle göra mer senapsmajonnäs och när hon rört ihop frågade hon mig "vill du smaka på det här?". "Nä, helst inte" svarade jag "jag gillar inte majonnäs." "Inte jag heller" sa hon. "Och jag gillar inte senap" sa T. Det slutade med att jag smakade ändå. Jag offrade mig för kundernas skull kan man säga. Vad vet man, det kanske hade klassats som arbetsvägran annars? Jag konstaterade att det smakade majonnäs och lite senap, precis som det var meningen. Jag sa inte att det smakade gott. Fast cole slawn vi gör smakar ok, det är bara lite majonnäs i den. 
 
 
Börja på nästa häxa ska jag göra idag. Kom inte ut i ateljén förrän på eftermiddagen igår för det blev åskväder och då går jag inte utanför dörren, det kan jag lova. Det mullrade runtomkring och kom ett par skvättar regn men ingen direkt åskskur och inget blixtnedslag i närheten. Det blev i alla fall svalare en stund. Skönt. Inatt lovar dom åska igen. Då ska vi komma ihåg att dra ur alla sladdar när vi går och lägger oss ikväll.
 
 
Nu skiner solen. Det är egentligen helt otroligt vilket väder det är även om det är jobbigt med värmen emellanåt. Men det var jobbigt när det var bara tio grader också fast mer på det psykiska planet. Det var tråkigt. Äsch, vädret är som det är. Man kan ju inte göra nåt åt det. Bara glädjas eller kämpa på. 
 
Nu ska jag ha mer kaffe. Jag är faktiskt ledig idag. Det är ingen brådska.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0