Trettondagseufori

Ny Zelma publicerad. Meet the parent, släkten är värst - kalla den vad du vill, jag bestämde mig till slut för det mer neutrala "Helgbesök". Att besökaren är allt annat än neutral överlåter jag till läsaren att upptäcka. Och fortsättning följer...
 
Igår kväll var vi till grannen och drack glögg. Ja vi fick drack för all del annat också, vad sägs om valnötssnaps till exempel? Inte alla dagar man blir bjuden på det. Till detta pepparkakor, ädelost och fikonmarmelad - en oslagbar kombination av smaker. Och så en massa prat. Kvart över ett kom vi hem. Hm...
 
 
Ikväll är det vi som får besök. Jag ska göra nån trevlig gryta med hembakat bröd tänkte jag för IKVÄLL KOMMER MIN RITNINGSHURTS! Nå, det är inte hurtsen som ska få mat utan hon som levererar den. Jag skrev ju igår att jag har flyt! En gammal kompis från fornstora dagar då jag åkte mycket motorcykel i TTMC skrev och undrade om hon fick komma och hälsa på. Så klart hon fick. Sen började tankarna: Kanske att hon passerar E-tuna? Kanske hon har plats i bilen? Kanske hon inte har nåt emot att åka in där och hämta min hurts? Ja, det är ju bara att fråga. Hur ska man annars få veta menar jag? Och nu är hurtsen på väg! Visst är det fantastiskt?
 
Nu ska jag gå ut i ateljén och skruva upp lite krokar, till strykbrädan och till staffliet. Så lite som möjligt ska stå på golvet. Ska bära ut färgerna för dom står i hallen fortfarande (jag bar in dom från gäststugan när det blev minusgrader men i ateljén är det ju varmt). Bäst man röjer där hurtsen ska stå också. Grannfrun (där vi var igår) har förresten också fått tag på en ritningshurts så den inspekterade jag så klart. Hon har också en skaparverkstad i ett rum därhemma. Hennes hurts är i trä, min är i plåt men funktionen är ju densamma. Smala lådor, lämpliga för pappersark. Det kommer att bli så bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0