Tisdagsflum

Helt oerhört fantastiskt trött är jag idag. Hur kan tisdagmornarna vara segare än måndagmornarna? Det är ju natten till måndag som oftast blir för kort. Jag är inte trött på söndagkvällen och kommer inte i säng i tid.
 
Men igår var jag trött. Somnade bra. Sov hela natten tror jag. Minns inte att jag har vaknat nån gång. Inga konstiga drömmar. 
 
Risk för överkonsumtion av kaffe idag.
 
 
Nu har det ljusnat så nu ska jag strax gå ut och ösa flis.Tyvärr står flisbaracken vid sågen, inte vid pannrummet. Mannen flisade i helgen men när han skulle dra baracken tillbaka till pannrummet så gick det inte, det var för halt så traktordäcken bara spann. Dom skulle visst fixa det ikväll men flis till pannan måste vi ha innan dess, det var nästan tomt i magasinet när jag var ute och kollade imorse. Jaja, jag får väl släpa och dra då. Det är också en slags träning. 
 
Igår kväll var jag på den vanliga träningen. Bra pass. Svetten rann. Dessutom hade jag åkt skidor på eftermiddagen. Eller, ja, åkt och åkt..... Jag tänkte jag skulle se hur skidspåret här i Pålgård såg ut. Kan man åka? Det kunde man. Typ. Inte är det mycket snö, inte, men jag tog mig ända fram till timmervägen i alla fall. Där var det plogat och sandat så där fick jag ta av mig skidorna och promenera. Gick ut till landsvägen istället för att fortsätta skidspåret. Där gick det att åka på vägrenen. Ja, några kilometer fick jag ihop i alla fall. Kanske provar igen idag.
 
 
Idag ska det bli änglasömnad i alla fall, det har jag bestämt. Eller häxsömnad. Jag har faktiskt ett par beställningar på gång så jag måste leta tyg och fundera hur dom ska se ut. Jag har även den rödhåriga häxan med leopardklänningen att göra färdigt. Sen har jag en idé jag fick för några år sen som jag inte har börjat på än. Vad sägs om rockabilly- eller nostalgiänglar? Har funderat på det varje sommar när Nostalgiveckan närmar sig men inte kommit till skott än. Det skull kunna bli kul. Måste rota bland mina tyger och fundera hur dom ska se ut. Lite pinupstil liksom. Nej inte naken-pinuppor, mer påklädda nuppor med stil tänkte jag. Men hur får man till frisyren?
 
 
Stor risk för påbörjande av många projekt idag. Måste hejda min trötta hjärna och rikta in mig på några få saker så jag inte kraschar. Jag tror jag börjar med en kopp kaffe. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0