Nu var det det där med håret igen.....

Istället för att göra nåt vettigt (som att sy änglar till exempel) sitter jag och kollar frisyrer. Nästa gång blir det inte bara klippning hos frissan utan färg och slingor också. Och jag vill göra nåt kul, nåt som syns ordentligt! Inget brunt. Jag är less på brunt nu. Det ska vara RÖTT!
 
Har tänkt att stå ut ända till slutet av februari för att frissan ska få lite mer material att jobba med. Då blir jag i alla fall snygg tills jag fyller år. Kanske inte klippa så superkort som hon brukar få göra utan utnyttja lockarna som vill bryta fram så fort det blir fuktigt. I somras lyckades hon ju klippa fram mina lockar så jag såg ut som Erik Hassle när jag vaknade på morgonen. Det var faktiskt lite kul. När jag väl hade vant mig och när jag hade köpt en paddelborste så jag kunde välja om jag ville vara slätstruken eller wild and crazy.
 
 
Men hur långt vill jag ha då? Jag gillar när det är lite volym upptill. Det är kanske det man måste träva efter - volym ovanför öronen. Och så fixa håret varje dag (usch vad jobbigt...) så att det inte hänger platt. Men med slingor i så blir det lite mer stadga och en bra klippning fixar nog V. Vilken färg då? Nu är det för mörkt. Det ska vara ljusare. Jag känner mig tråkig i mörkt hår.
 
Den här färgen är fin. Fast kanske inte hela håret i den färgen men slingorna då? Frisyren är också fin fast lite för lång för min smak. Och jag hinner inte spara ut så mycket till februari.
 
 
Den här är också cool. Hm, jag tror jag har haft med den här bilden förut. Lite som en superversion av frisyren jag har på bilden ovan. Något rödare också om man säger så. 
 
 
Den här ser ju nästan ut som min frisyr nu, fast lockigare och rufsigare. Men färgen är för mörk. Slingor ska det vara. 
 
 
Kanske ska ta ett snack med frissan och höra om hon har några idéer. Dom brukar i regel ha det, dom här som är proffs på hår. Och så verkligen betona att vi minsann inte ska vara diskreta den här gången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0