Gott slut och god början.

God fortsättning på det nya året!
 
Nyårsaftonen blev trevlig. Jag gick ut i ateljén och fortsatte plocka. Sen åt vi god mat på kvällen och till sist gick vi till B och B och skålade in det nya året. Där blev vi kvar där till sent på natten. Herman gick hem först, Haqvin och jag kroknade vid tre och Mannen blev kvar ett tag till. Väldigt trevligt var det.
 
Idag har jag burit lite mer grejer från gäststugan, burit in en back med tyger som jag måste gå igenom för det luktar råttpink om den samt rensat lite bland småpryttlarna. All beslutsångest över hur jag ska förvara alla tyger och grejer har smält bort och försvunnit. Det fick plats jättemycket i färgförrådet. Fast varför vi har kallat det "färgförrådet" förstår jag inte. Det var EN hylla det stod färg på, resten var spik, skruv, rör, en borrmaskin, glasskivor, lådor med blandat okänt innehåll, fogsvans, bågsåg, mm, mm. Men allt bar jag ut och lade på släpvagnen, förutom det som uppenbarligen var skräp. Det ställde jag utanför ateljén i syfte att åka till återvinningen med samma dag. Det hann jag inte, klockan var över tolv när jag var klar.
 
 
Vad bra det blev! Jag lade vanligt vitt "hushållspapper" på hyllorna för nåt hyllpapper hittade jag inte hur mycket jag än letade här hemma och på Hammarn fanns inget heller. Sen stoppade jag in tyger, knappburkar, pärlburkar, burkar med spetsar och resårband och gud vet allt. Det är inte optimalt än, det står grejer på golvet där inne och så vill jag egenligen inte ha det men det får duga så länge. Och vad jag ska ha ute i själva ateljén, det vet jag inte riktigt. För allt rymdes!
 
Nåja, jag skojar lite, jag ska ha hyllor i nischen rakt fram när man kommer in och där ska även ritningshurtsen stå. På hyllorna ska mina tavlor förvaras och allt annat som har med målandet att göra. Åh, vad jag längtar efter att måla nu! Hm, jag måste skaffa en plast eller nåt att lägga ut på golvet så jag kan slafsa på som jag brukar. 
Och så står förstås skrivbordet med symaskinerna i ateljén och jag ska flytta in det gamla köksbordet som jag haft som klippbord. Vi får se hur det blir. Jag tror det blir bra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0