Formsvacka

Jag vill verkligen äta sunt och leva ett hälsosamt liv. Träna och åtminstone RÖRA på mig varje dag.
 
Men vissa dagar orkar jag inte. Som idag. Var till sjukstugan med Hacke som haft feber och hosta sen i fredags kväll. Igår kväll hade han en febertopp igen, 39,4, och låg i soffan och var klen. Ringde VC imorse tio över åtta men det fanns inga läkartider idag(!) men vi skulle få komma och ta prover och träffa en sköterska i alla fall. Allt tydde på virus och inga bakterier och han verkade faktiskt piggare. När vi for därifrån och till affären beställde han hamburgare med texmexdressing till lunch, han som i stort sett har levt på oboy dom senaste dagarna. Och så fick det bli.
 
Jag åt alltså en "hemburgare" till lunch, med Friscobröd, ost, bacon, tomat, inlagd gurka och texmexdressing istället för nåt grönt och nyttigt. ORKADE inte hitta på nåt annat till mig. Men det var gott, tro inget annat!
 
Tror jag oroade mig mer för lillgubben än jag var medveten om och har nog sovit rätt illa. Vaknade fem i morse och kunde inte somna om. Låg och lyssnade efter hostan.
 
Ska ta mig i kragen och gå en promenad sen. En liten i alla fall. Eller en längre om andan faller på. Skulle egentligen vilja åka skidor men det är som sagt lite klent med snö i byn.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0