Konst uppåt väggarna

Här ska jag måla en vägg: http://op.se/kulturnoje/kulturartiklar/1.6511818-nya-bullar-pa-gang-i-overgivna-bageriet
 
Inte illa, va? Jag var in idag och kollade tillsammans med det gamla gänget från Konstskolan. Eftersom det ska bli musikhus så blir det nog nåt slags musiktema på målningarna. Ja det är så många väggar så vi kan måla varsin om vi vill. Jag tror jag vill ha en av dom höga väggarna i den stora salen. Förresten står det en massa fel i artikeln. Det blir inte bara grafitti på väggarna och det där om grafik och teater hade N inte en aning om varifrån dom fått. Jag tror att alla journalister har dålig handstil och tillika minne, det blir alltid konstiga fel i artiklarna tycker jag. 
 
När vi kikat färdigt på lokalerna, som för övrigt var i full ombyggnad fortfarande, gick vi ner till Kupan och fikade. Härligt att få träffas och prata och diskutera igen. Jag saknar fikastunderna på Konstskolan. Men vi lär väl träffas lite mer nu den närmaste framtiden för väggarna ska målas klart i februari. Bäst att sätta fart. Jag har några idéer till motiv, nu när jag sett lokalerna. Temat "kända artister/musik-ikoner" är redan taget och det trodde jag nog också. Jag vill måla nåt annat. Det måste ju vara ett motiv jag kan stå för!
 

Vi satt en lång stund och pratade. Sen gick några av oss en vända inne på Kupan för att se om vi hittade nåt fynd. Jag gick därifrån med en risskål för fem kronor, ni vet en sån där vit med blå dekor, och en somrig kortärmad skjorta i smårutigt vitt och gräsgrönt. 25 kronor kostade den. Det var lagom pris åt mig och jag blev glad av att ha den på mig. Den tar vi. Fikat var också billigt. Sen for jag till Willys och småhandlade lite och så tog jag en korv på Statoil innan jag for hem. En vildsvinskorv med surkål. Jooo, det är sant! Hur mycket vildsvin det var i korven vet jag ju inte men väldigt god var den. Det är sånt här jag ska låta bli egentligen för att spara pengar, att äta ute, men jag var hungrig. Det var ju flera timmar sen vi fikade. Jag får planera bättre nästa gång.
Har inte gjort så mycket mer sen jag kom hem än att packa upp varorna. Snart blir det tacos. Vildsvinskorv till lunch och älgtacos till middag, vilken vild matdag det blev. Vi får se om dieten har några efterverkningar på väggmålningarna. 
 
Om ni undrar - ja, jag mår mycket bättre idag. Mycket gladare och piggare. Att det ska vara så jävligt emellanåt att vara kvinna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0