INFJ och PMS

Jag känner mig trött och håglös. Det blir inget skrivet då. Jag tror jag gör det enkelt för mig idag och gör en lista över vad som hänt dom senaste dagarna.
 
Najs:
- Gjorde en superdupergod morotssoppa i måndags kväll. Den ska ni få receptet på.
- Bakade ett superdupergott havrebröd i tisdags. Recept kommer på det med. Jag ska förresten baka en omgång till idag för det är slut nu.
- Var på kören så klart! Skrattade och sjöng. Det kändes bra.
- Levererade en ängel som jag är mycket nöjd med. En med fårskinnsklänning. Det ni!
- Var in till stan igår, till Trygghetsrådet på personlighetsanalys. Det var intressant. Jag är i huvudsak en INFJ-personlighet. Googla om ni är nyfikna. Själv tycker jag att det stämmer ganska bra, man fungerar ju inte enbart på ett sätt utan lutar mer eller mindre åt nåt håll (förutom på J då för där hade jag full pott. Hm....)
-  Jag har målat. Fortsatte på tavlan med karbaderskan och sen försökte jag med ett par andra tavlor men det ville sig inte riktigt så då lade jag av. 
- Idag kommer det pengar. Jag kommer att hålla hårt i dom. 
- Ikväll är det träning. Ja tack.
- Imorgon ska jag till stan igen och träffa konstbrudarna. Vi ska få vara med och måla väggar på ett ställe. Mer om det senare. Jag är glad att jag äntligen bestämde mig för att vara med. Jag behöver det just nu.
 
 
Bajs:
- Jag är trött och nere. Jag tror det stavas PMS. Äter för mycket. Tycker inget är kul. Fast det var ju lögn, det kommer ljusglimtar ibland, annars hade jag inte fått till listan ovan. Men nåt fel är det, i förrgår började jag till exempel duscha med glasögonen på. Inget bra tecken.
- Imorse försov vi oss och Herman missade bussen. Han som hade tid hos tandregleringen. FAN! Skickade honom med åttabussen och ringde och talade om att han blev sen. Dom hade väldigt tajt schema men klämde in honom strax efter lunch istället. Så ja, det ordnade sig. Herman var väl inte direkt lycklig eftersom han egentligen har sovmorgon på torsdagar men jag är glad ändå. Det löste sig så gott det nu kunde. 
- Herman har huvudvärk igen. Jag tror fortfarande på migrän men vem ska fastställa det då? Och hur ska han få hjälp? Man får ju knappt komma till läkare på vårdcentralen nuförtiden. Han ska till skolsköterskan och prata om det men när jag inte är där och påminner honom så glöms det lätt bort, han har ju faktiskt skolarbetet att fokusera på som också är viktigt. Det är inte så jävla lätt. Inte för nån av oss. Inte konstigt att jag är trött kanske.......
 
 
(Precis så här känner jag mig. Bästa PMS-illustrationen jag nånsin sett.)
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0