Tantvarning!!

När vi skulle på Hammarn igår tog jag på mig röda täckjackan, den kortare svarta täckkjolen och så hatten ovanpå skulten. Tittade mig nog inte så noga i spegeln. När jag gick in på Ica såg jag mig själv i glasdörrarna. Herregud, jag ser ut som en tant! En täckjackstant! Nog för att Herman tyckte jag såg ut som en tant när jag hade köpt hatten men då tyckte jag själv att jag såg jättefin ut. Skillnaden är att jag hade på mig yllekappan då. Jag tror det blev för mycket med både hatt och den stora pälskantade kapuschongen på jackan. Överlastat.
 
En annan tantfaktor var nog att det var bara rött och svart. Stora kontraster och inte riktigt mina färger. Jo jag hade den grönsvarta, zebrarandiga halsduken på mig men den syns inte så väl när jag har täckjackan. Den hamnar liksom innanför jackan, inte draperad utanpå som när jag har kappan. Dessutom sitter jackan numera åt över höfterna på ett icke helt fördelaktigt vis. Det är förstås dom där kilona jag gått upp sedan jag köpte den som spänner ut den. Fast jag ser bättre ut i jackan när jag har toppluva och täckbyxor till den. Känns lite mer sportigt. Det är kanske så jag får göra. Jag får ha hatten när jag har kappan.
 
Se här, en gammal bild på blogginnehaverskan. Blommig klänning, favoritkappan på och så en basker på toppen. Och ingen tant så långt ögat når.
 
 
Jag vill inte vara en täckjackstant. Jag vill vara en lagom tjock tant i mina bästa år som ser ut som 45, inte 70. Gärna lite sexig också. Och inte för diskret. Fast det måste vara snyggt och stilfullt. Hur fan man nu ska få allt det att gå ihop. 
 
 
Imorgon är det en vecka kvar tills jag ska till frissan. En vecka tills klippning och slingning och färgning. En vecka tills åtminstone EN del i min stil är tillbaka. För nån hårsprejstant vill jag inte vara.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0