Juldag

Kroppen tycker tydligen att omväxling förnöjer ty idag har jag haft migrän. Trodde först det var förkylningen som tog omtag nu när julstöket är över och jag har tid att vara sjuk så jag tog en panodil mot huvudvärken men det blev liksom bara värre. Ligga ner och blunda var det som kändes bäst så jag insåg till slut vad det var frågan om. Typiskt att ha migrän första dagen på länge som solen skiner från en klar himmel. Vackert väder blir inte lika njutbart när man inte står ut med solljuset.
 
Molnfritt betyder så klart att det är kallt. Det var minus 24 grader när jag klev upp vid halv tio och nu tror jag det är minus 17. Men snö har vi fått, ganska mycket till och med. Tvingade mig själv att gå ut med kameran för att få frisk luft och för att distrahera mig själv från huvudvärken. Hjälpte väl inte direkt. Mannen var hos Lillens och eldade och testade nya blueray-spelaren så jag gick dit och fick kaffe istället. 
 
Igår var det julafton och det gick väl bra tycker jag, trots förkylning. En hel del mat förstås och så julklappar. Förutom skoterhandskar och lite annat så fick jag den enda saken jag önskat mig nämligen en spegel till ateljén. Det underlättar att ha en spegel när man ska sy kläder åt sig själv så nu kanske jag kan komma igång på allvar med det eller vad tror ni? 
 
På kvällen for vi till H och T och fortsatte dela ut klappar. Dit kom tomten också. Lilla M blev lite blyg och rädd och tycktes inte märka att tomten både hade glitter på ögonlocken och rödmålade naglar......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0