Påsklovssemester

Nu har vi shoppat loss både på Tuna Park och på stan. Skor åt båda barnen och ett par på köpet åt mig. Och en vårjacka eller om det är en kort kappa. När jag skulle betala sa expediten "behöver du ingen sjal?". Sjalar behöver man alltid, svarade jag. Det visade sig att man fick köpa en sjal för halva priset om man köpte en jacka. Så då gjorde jag det. En färggrann sak i bland annat orange, rosa, blått att lysa upp kappan med. Den är nämligen kittfärgad. Jag var tveksam om jag skulle ha en så färglös färg men jag har ju för det mesta sjal och passformen på kappan var perfekt. Jag ser riktigt smal ut i den. Ingen bild just nu men det kommer, lovar. Min gamla svarta kappa är också fin men i ärlighetens namn så är den lite stor nu. Synd för jag gillar den verkligen. Nån som vill köpa en svart vårkappa?
 
Fika blev det också. Man kan inte shoppa nån längre stund utan att fylla på bränsle. Vi fikade på Amarant på Tuna Park. Jag och barnen tog krämkaka! Det har jag inte ätit på hundra år. Och den var precis så god som jag mindes och jag blev precis lika mätt som jag brukade. Så nu klarar jag mig utan ett tag. 
 
 
Mitt på dagen var vi till mormor och morfar och åt lunch. Porterstek gjord på vildsvin, potatis och grönsaker. Gott gott! Och nu håller syrran och J på att göra pizza. Äta äta äta. Ja det måste man ju om man ska leva! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0