Det är mycket nu

Imorse var jag till doktorn och till labb med en lång lista. Det vore väl själva den om dom inte hittar nåt nu. Blodtrycket var i alla fall bra. Alltid något. Herman var till tandläkaren samtidigt och tog bort stygnen efter tandköttsoperationen samt drog ut en kvarvarande mjölktand. Mycket pyssel innan tandställningen kan sättas på plats. 
 
Sitter här och försöker komma ikapp mig själv. Jag var och handlade lite smått och gott när jag skjutsat Herman till bussen, jag har lagat lunch, det har slocknat i pannan och den behöver askas ur innan jag tänder upp igen och jag ska ner på Hammarn igen och köpa blommor från oss och från farmor till B som fyller 60 år idag. Det är mycket nu. Men pannan klarar sig en stund till och blomsteraffären har öppet hela dagen. Jag kan dricka mitt kaffe i lugn och ro. Faktiskt.
 
Igår var vi till Sundsvall. Mannen skulle ha grejer till ett kök och så behövde vi lite småsaker till Lillens. Jag köpte silkespapper, sånt där man packar med, och bubbelpåsar. Bra att ha när man skickar änglar och häxor, vet ni. Jag förbrukade även presentkortet på Twilfit och köpte limstavar på Biltema. Det går åt en hel del lim nu när jag syr nästan varje dag och jag är faktiskt tvungen att tänka på var nånstans jag handlar. Man ska gynna lokal handel men det är skillnad på 12 st för 36 kr och 24 st för 25 kr..... Köpte en till papperskorg till ateljén också. Nu kan jag ha en vid symaskinen och en vid arbetsbordet. Rena lyxen för 19 kr.
 
Vi går ytterligare bakåt i tiden, till lördag kväll. Då var vi faktiskt och invigde bastun och karet vid Lillens! Bastun funkade utmärkt men man bör elda längre om man ska bada kar. Vattnet kändes bra när man stack ner handen men det var iskallt i botten. Som att bada i Öratjärn ungefär. 
 
Nu, innan jag rusar iväg och gör nåt annat, ska jag göra en årsanmälan hos a-kassan. Och solen skiner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0