Tröööögt.....

Sitter och funderar på varför allt går så trögt vissa dagar. Jodå, jag har pysslat på med både räkningar och jobbsökning och tvätt och lunchmatlagning men ändå. Det går TRÖGT. 
 
Jag borde gå UT. Det är fint väder idag igen. Det är septembersommar! Det är inte ens kallt på nätterna. Märligt men härligt. Jag tror jag ska ta mig i kragen och rycka upp mig och ta en promenad nu. Jag har ju min talbok. Röra på mig. Kanske tanken klarnar då.
 
Jag kanske bara har sovit för lite inatt. Hade lite svårt att varva ner efter träningen igår, ett intensivt cirkelpass med 2X30 sekunders-övningar. Svettigt var det! Men jag kom i säng alldeles för sent egentligen. Det kan vara därför det går trögt idag. Kan vara hormonellt också. Dumma hormoner. 
 
Men hörni, det är ju tisdag idag. Det är kör ikväll! Genast känns tillvaron ljusare! Jag tror jag tar och sparar promenaden till dess, jag skäms varje gång jag tar bilen ner till sockenstugan. Det tar bara en kvart att gå. Nu ska jag ta och gå ut bara för att gå ut!
 
Förresten så har Haqvins äppelträd börjat tappa sina äpplen nu.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0