Ömsa skinn

Det var frost på gräsmattan när jag skjutsade Herman till bussen. Fick till och med skrapa rutan. Dags att plocka fram kupévärmaren alltså. Var den nu är. Varenda höst är det likadant - var ställde jag kupévärmaren? Man hinner glömma mycket på ett halvår.
 
Får man plocka fram sitt höstjag nu? Nu när det faktiskt är kallt om nätterna och inte sommarväder ens om dagarna utan soligt och friskt höstväder. Slipper man hålla fast i sommarjaget nu? Får jag plocka fram svarta kappan, använda tantskorna istället för gympadojjorna, dra på mig kjol och strumbyxor?
 
Ska till stan och följa med Herman på röntgen. Ja, jag tror det är dags att ömsa skinn till Höst-Hilda idag. 
 
Hittade ett par kort på mobilen som jag nog tänkt lägga ut här men tydligen har det inte blivit av. Ett par fina bilder på mitt sommarjag. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0