Vimsevims

Idag har jag haft svårt att bestämma mig för vad jag ska lägga min energi på. Igår var jag ganska trött, förmodligen efter helgens bravader så då beslutade jag mig att fokusera på en sak: tvätten. Det lyckades jag med, jag tvättade 5 maskiner under dagen vilket måste vara rekord för icke-utomhus-tork-säsong. Skippade träningen för jag mådde inget bra, hade huvudvärk på eftermiddagen. Blev soffan efter middagen istället. Och klockan nio kunde jag inte hålla ögonen öppna längre. Då gick jag och lade mig. Rekordtidigt!
 
Jag var alltså ganska pigg när jag vaknade i morse. Jag menar, nio timmar sömn! Ändå har det gått trögt idag. Slängde iväg en jobbansökan, skrev ut CV, tankarna gick över till bröd, mailade Polarbröd om deras sönderfallande tunnbröd, sen tänkte jag baka bröd själv men det vart inget med det. Lagade lunch, åt lunch, drack kaffe. Lyckades till slut gå en promenad med kameran. Drack kaffe, åt för många kex.
 
Men vet ni, det är tisdag. Det är kör klockan sex! Det är DÄR jag ska lägga min energi!
 
Jag ska strax dra igång en köttfärssås som ska få koka en bra stund så den hinner bli riktigt mumsig innan jag ska dra iväg till körsång och allmän eufori. Pasta till och så tror jag ska göra en sallad på surkålsburken som står i skafferiet. Med morötter, äpple och russin kanske? Och rödlök! Oj, var kom all den inspirationen ifrån?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0