Var är Ernst när man behöver honom?

Sitter och inreder min ateljé. I huvudet alltså. Funderar på vad som ska få plats, vad jag behöver för att kunna jobba, olika sätt att förvara. 
 
Jag har hittat en ritningshurts på Blocket! Fast jag har inte fått svar än... En femlådors i A1-format. Det räcker nog tror jag. Och en sån får plats precis där jag planerat. Där ska jag ha grafiken och teckningar och andra platta ting. Sen får Mannen bygga en hylla med fack ovanför där jag kan förvara tavlorna. 
 
 
Fick ett erbjudande om ett höj- och sänkbart skrivbord men jag ha varit ute och mätt och jag vet inte om det får plats. Jag kanske måste ha hyllor eller ett skåp i hörnet. Jag vet inte än hur jag ska förvara mina tyger!
 
Håller på att läsa på Sysidan.se om hur folk inrett sina arbetsrum. Läste om nån som ville ha ett uppfällbart klippbord, precis som mamma har, men jag har tänk att det kan jag inte ha eftersom det är fönster där jag tänkt ha arbetsbänken. Men jag behöver ju inte ha klippbordet där. Jag kan ha det på stora väggen, framför ritningshurtsen och hyllorna med tavor - eftersom jag kan fälla upp det! Ja det är ju det som är vitsen men ibland jobbar hjärnan trögt..... På undersidan kan man ha en sån där liten anslagstavla i kork föreslog dom på sysidan. Perfekt, då kan man göra en moodboard. Byt ut bilder och leka med färger och inspiration. Sätta upp bilder på snygga killar. Nej jag bara skojar.
 
 
Jag hade tänk ha en vit tom vägg att ha som fotovägg men det känns lite onödigt att inte utnyttja utrymmet. Det blir förresten plats bredvid klippbordet för dörren in till plåtverkstan ska bort så där kanske man kan ha fotovägg. Egentligen skulle man ju haft ett klippbord mitt i rummet så man kan gå runt och dona men riktigt så stort är inte rummet. Tror jag. Hm. vi fick ju faktiskt plats med köksö i köket. Jag får gå ut och mäta igen. 
 
Nu fick svar angående ritningshurtsen. Den är såld. Attans. Jag som hade planerat in den i inredningen. Jag får fortsätta leta. 
 
Nu jäklar ska här inredas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0