Man ska passa sig för vad man önskar sig.....

Igår sa jag till P som jag träffade när jag var ute och gick: Tänk om förkylningen kunde bryta ut istället för att man ska gå omkring och känna sig halvdassig!
 
Idag snorar jag och hostar och harklar. Jäklar. Fast jag är mycket piggare än vad jag var förra veckan. Knepigt. Kanske det är immunförsvaret som äntligen kickat igång.
 
 
 
Jag har i alla fall köpt mer vitlök så jag kan kurera mig. Mosade ett par klyftor och stoppade i lagen som tjälknulen ligger i just nu. Tjälknulen stod i ugnen i natt. Luktade mat i hela huset när vi vaknade. Jag matade även surdegen igår kväll så den har också stått och puttrat över natten. Idag ska det bakas, bara jag köpt mer vetemjöl. Det är sånt här som kallas slowfood va? Liten arbetsinsats men mycket planering och lång väntan.
Nå, vem har bråttom? Inte jag. Jag kan lika gärna ta tillvara tiden genom att göra sånt jag gillar. Och mat gillar jag, om den är god. Sy gillar jag och det gör jag mest varje dag. Igår blev det en ängel med ljusgrönt hår. Det tar sig. Eller nåt..... Träna gillar jag också men det vete katten om det blir nån träning idag med tanke på snuvan. Jag som avstod förra veckan för att jag mådde kasst. Suck....
 
 
Nio minus imorse. Jag har dragit på mig woolpowerstället. Funkar lika bra som vilken onepiece som helst. Fast ibland skulle jag vilja ha en overall. Det ser så mysigt ut. Jag undrar bara varför det måste vara blöjrumpa på alla modeller?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0