Kort och rött, tack

Ska boka tid för klippning och försöker bestämma mig. Ska jag boka för enbart klippning och färga själv eller ska frissan få både färga och klippa? Det är stor skillnad på pris. Jag borde spara pengar. Varför kan jag inte bara bestämma mig för det? "Nej, du har inte råd, det blir bara klippning den här gången!" Men jag vill ju HA rött hår..... Inte mörkbrunt, ljusbrunt och rödaktigt som det är nu. Min egen hårfärg på det korta håret och så mörkbrunt och rött som är kvar sen jag färgade det i juli. Hos frissan.....
 
Jag färgade ju själv förut och det gick bra. Vad är det med mig!? Varför detta vankelmod??
 
 
 
Jag tror jag är bortskämd efter att ha färgat hos frissan i ett par år nu. Jag är van att det blir perfekt. Att nån annan sköter det, nån som kan. Ett proffs! Och jag har heller inte hittat nån "hemmafärg" som matchar mina ideal! Jag har till och med varit in på Shock och kollat men där är det mest knalliga röda färger, inte koppriga. 
 
 
 
Dom färger jag körde med för flera år sen finns så klart inte kvar. Hårtoning, sån där som tvättas ur allt eftersom, finns nästan inte alls. Och det verkar finnas tjugo nyanser av brunt men oftast bara en röd nyans: Mahogny. Min stora skräck. Jag ska INTE ha mahogny! Jag vill ha kopparkopparkoppar!
 
 
 
Nej, nu ska jag kolla på allvar på nätet om det finns nån färg att köpa. Sen ska jag sova på saken och imorgon bitti ska jag bestämma mig och boka tid. För vad det nu blir. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0