Uppdraget slutfört

Höll på från åtta på morgonen till tre på eftermiddagen, med kafferast vid tio och lunch vid halv 12. Kort lunch. Kundet inte slappna av riktigt, jag ville bli klar. Bar grejer som skulle slängas till bilen och stuvade om dom andra sakerna inne i förrådet. Systematiserade och organiserade och sorterade. Nu är det inte en jäklar röra av grejer längre utan en jäkla massa grejer i en viss ordning istället. Det behöver fortfarande rensas ur saker men nu kan man ta sig in längst in på vinden! Vilket ju var meningen med städningen den här gången. Resten tar vi (jag) en annan dag.
 
Städade ur en massa kartonger, plastpåsar utan innehåll och den gamla Saccosäcken som var trasig. Bar iväg våra gamla datorer och fet-skärmarna. Datorerna har stått där i flera år. Enligt Mannen så var det jag som ville ha kvar dom för att jag skulle tanka över nåt till nya datorn. Har jag inget minne av. Och har jag varit utan det så länge så klarar jag mig nog resten av livet utan det också. Det är förgänglighet, det. Att man inte ens kommer ihåg vad det var som var så viktigt förut. 
 
Kvart i två var jag klar med uppröjningen. For och hämtade Herman vid bussen och sen på återvinningen och sist på Ica. Föll för wienerbröd för 5 kr styck. Ajajaj... Men, men, det var gott till kaffet när jag kom hem, det kan jag försäkra er. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0