Otålig

Sitter och tänker på mitt golv som ligger i sina förpackningar ute i min ateljé. Jag skulle vilja lägga ut det NU men motorlyften och vedlådan står fortfarande kvar där. Och två rullar plåt. Jag antar att plåtslagaren tycker dom tar för stor plats i plåtverkstan? Svårt att få nåt gjort när det aldrig blir tomt där nån gång. Och nej, jag orkar inte flytta dom där sakerna på egen hand. 
 
Jag vill också åka och köpa tapeter.. Skulle vilja ha nån av dom där jag såg när vi var till Sollefteå. Vit botten och färgglada blomslingor, gärna med orange i. Jag har fått för mig att orange blir bra där ute, för att få en energikick i allt det vita. Som golvet i köket. Rutorna är "linoleumröda" men i princip är det orange. En glad färg.
 
Ritningshurtsen är bärgad i alla fall. Syrran var och hämtade den. När JAG ska fara och hämta den vet jag däremot inte. Kan vara bra om jag har en ateljé att ställa den i först. 
 
Jag får sluta tänka på ateljén idag när jag ändå inte kan göra nåt för att få det att gå framåt. Fokusera på nåt annat. Leta jobb. Elda i kakelugnen. Elda ljus. Rita rent en seriestrip. Kolla om det blev några snygga bilder på H-s kissekatt. Ut och gå i kylan. Handla fredagsmat och godis. 
 
Nej men vad är det här för deppar-inlägg? Det var inte riktigt meningen. Äsch, upp upp och iväg som Stålmannen skulle ha sagt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0