Julmarknadslördag

Sålde en ängel redan innan markanden öppnat. Jag knäppte ett kort när jag hängt upp dom igår och lade ut på 
Facebook. Strax fick jag ett meddelande: Jag vill ha blondinen i rosa kortkort! Eftersom personen som skrev inte bor här och kunde gå på marknaden så ringde jag M och bad dom plocka bort den ängeln. Roligt att få sälja! Det betyder att inte bara jag gillar mina änglar.  
 
Var iväg en sväng till julmarknaden idag, alldeles själv för familjen ville inte. Nämen slipp då. Köpte tunnbröd och getmese (inte så originellt). Kollade på alla fina grejer. Var sugen på ett par tumvantar men köpte inte. Det var små svampar i rödbrunt, mörkgult och brunt på naturvit botten på dom - mina färger! En hel del hembakade kakor och grejer var det där också förutom tunnbrödet men jag måste säga att vissa har vett att ta betalt.... Jooo, visst borde jag ta mer för mina änglar - men jag vill ju sälja också...
 
Nu är jag sugen på att sy fler (inte för att dom är slut än...). Jag är också sugen på att måla för en kompis från konstskolan lade ut bilder på tavlor hon just gjort och jag gick verkligen igång på dom. Färgglatt, uttrycksfullt! Men har jag nånstans att hålla till? Nääääää....  inte än..... Jag får väl sätta mig ner och rita Zelma och hennes häxkumpaner. 
 
Först måste jag dock planera middagen. Tror det blir pannbiffar på älgfärs med hemgjord svampsås, stekt lök, potatismos och så grönsaker av nåt slag. Ärtor kanske? Blir det gott till tro? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0