Herreminje....

.....vad jag har jobbat i helgen! Jag har plockat ut det sista ur blivande ateljén och målat väggar och tak tre gånger! Nej, jag vill inte kalla det "ateljén" innan den är klar. Men nu känns det som att det verkligen BLIR en ateljé snart. Kul!
 
Så här såg det ut innan jag målade och så efteråt. Allting är vitt vitt vitt!
 
 
Ni kanske undrar vad motorlyften gör mitt i rummet? Det kan jag svara på: den står i vägen. Plus gamla vedlåren, den ska också bort. Fönstret ska få nytt glas och det ska läggas golv. Tror det blir ett klickgolv. Det går snabbt att lägga och är lätt att hålla rent. Väggen mot plåtverkstan (syns inte på bilden) är inte klar, där ska det upp skivor och sen blir det tapet på den väggen. Nån med färgglada blommor tror jag! Vitt är ljust och bra men färg är bra för hjärnverksamheten. Jag ska ju inte sitta där ute och sova. Svarta gardinstänger och orange gardiner, vad tror ni om det?
 
Tror jag vet nu hur jag ska inreda. Bara jag hittar det jag vill ha förstås. Det var ju det också.... Den där arkivhurtsen, hm, hm... Men förutom den då. Dubbelgarderober finns väl på Ikea och skrivbord och vanliga hurtsar ska väl inte vara nåt problem att hitta. Och klippbordet är ju bara en skiva. Vem vet, kanske arkivhurtsen dyker upp framöver den med!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0