Hemmafruns klagan

Vi ska ha folk på mat ikväll så jag tänkte städa upp här hemma. Började imorse med disken och sen pappershögarna på köksön och så sorterade jag tvätt så det skulle bli tomt på torkställningen så jag kunde tvätta mer. Sen blev jag less och tappade totalt ambitionen. Lade mig på soffan med en kopp kaffe och en hårdmacka. Varför ska man städa extra när det kommer folk? Dom vet väl vilka vi är ändå? Varför kan man inte hålla ordning varje dag istället? Och varför ska JAG städa efter alla andra i denna familj? Det kommer förmodligen vara jag som lagar maten ikväll ocskå, om jag inte uttryckligen ber om hjälp. Känns som jag gnällt om detta förut....... Jag är inte gjord för att vara hemmafru!
Jag sprang ett varv med dammsugaren i alla fall. På nedervåningen. Köket skurade jag igår när sotarn varit här så det var mest leran i hallen som störde mig. Nu räcker det med städning. 
 
Handla måste jag göra också. Tur jag ska bjuda på fredagsstandardmat så jag slipper tänka, bara handla lite mer av allt. Solen skiner. Kanske skulle promenera ner på Hammarn ändå? Jävla ambitioner..... jag vet inte om jag orkar tänka på motion också idag. Men om jag tänker att det är för att det är skönt att vara ute? För att solen skiner? För att jag förtjänar tid för min kropp att röra på sig och för min själ att njuta av det fina vädret? Ska kolla först hur mycket jag ska handla. Jag tänker inte bära ihjäl mig. Sen ska jag känna efter om jag vill promenera. Egentligen känns det som jag vill ligga på soffan och äta praliner idag men jag har inga praliner hemma. Men såna kan man faktiskt köpa på affären. Och det är ju fredag!
 
Puss puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0