Burrr!

Minus 13 grader. Jamen jomen visst, det är ju inte långt till december.... Känns ändå ruggigt. Tror mest det beror på att vi inte har riktigt varmt inne, trots att luftvärmepumpen går. Uppe blir det varmt men inte nere i köket (om man inte eldar i kökspannan) och absolut inte i tvättstugan för där har Mannen tagit bort elementet. Ja, det ska så klart dit ett nytt element, kanske redan idag, jag såg att rörmokaren är ute i pannrummet nu. Dock blir det ingen värme på det förrän alla rör är dragna och allt är ihopkopplat och vi har börjat elda i pannan. Men snart så! Då kommer tvätten att torka fint och golvvärmen i tvättstuga och hall kommer att funka som den ska och resten av huset kommer också att bli varmt. Hoppas jag.
 
 
På tal om elda så ska jag hämta mer ved idag, borta hos farmor där vi hämtade häromdagen. Lasta på släpvagn och lasta av vid flishuggen. Bra träning och jag får jobba mig varm. Måste bara vara rädd om mina fina naglar, hehe. Tur dom är korta. Jag ska också gå till Lillens idag och plocka frigolit i skogen. Blåsten rev med sig både det ena och det andra. Förutom att sprida ut frigoliten över byn drog den med sig tältgaraget och rev på så sätt omkull motorcykeln och duschkabinen som stod där. Repor på cykeln och trasig duschkabin. Inte kul.
 
Det ligger faktiskt lite snö på marken nu. Som en kaka pudrad med florsocker. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0