Vårstädning

Vårstädning av tvättstuga pågår. Vinterkläder tar en jäkla plats, speciellt om man köper nytt och inte bär ut det gamla som vissa i denna familj gör. Dom tar även plats i tvättmaskinen så det blir inte så många plagg per tvätt. Men det detta väder lär det i alla fall torka snabbt så man kan bära ut grejerna. Jag började redan för ett par dagar sen med tvätt av skoterställ så en del är redan utburet. Jag har också burit ut barnens mc-kläder, dels för att dom troligen är för små nu, dels för att dom inte åker lika ofta som Mannen och jag. Hjälmar är där också en drös, det måste vi kolla på. Det är slut på skotersäsongen nu.
 
Hatthyllorna i tvättstugan har jag också röjt. Det låg en massa grejer där, en miljon kepsar ungefär och så underställ och annat mystiskt instulat lite här och där. Varför kan man inte ha EN plats för sakerna? Jag har mina tjocktröjor i skåpet i hallen. Ordning är där inte men dom är DÄR i alla fall, inte lite här och där i hall och tvättstuga. Fast jag ska nog städa det skåpet också. 
 
Vårstädade hallen häromdagen. Då hittade jag Haqvins cykelhjälm som vi letade oss blå efter i fredags kväll. Det hängde jackor framför. Där ser man. Powerstövlarna är utburna i förrådet och mina skinnkängor står i tvättstugan i väntan på lite smörj innan dom ska bäras ut dom med. Står några kängor av graningetyp kvar i hallen. Dom tillhör Mannen men jag undrar om jag inte kan bära ut dom också utan att fråga - det är sol och varmt nu! Jag är sugen på sandaler och kortbyxor. Kanske man ska bära in sommarskorna?
 
Det värsta är att förrådet dit vi bär vinterkläder och sommarkläder efter säsong också måste städas. Det är en massa braåha-grejer där. Jackor som inte används, tomma kartonger, gamla datorskärmar som ingen vill ha, leksaker som burits ut för många år sen. Nån som vill ha gosedjur? En lyftkran? En tre meter lång hemsydd tygorm? 
 
Nu hörde jag att tvättmaskinen centrifugerade (hela huset skakar) så det är väl dags att köra igång en ny maskin så vi får undan vintern nån gång. Sen ska jag gå ut och göra ren vinterdäcken och köra ner dom till baracken. Det är inte bara inne det ska vårstädas. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Önskar jag hade hälften av din energi.

Svar: Nåja, den går i vågor ska du veta. Vissa dagar vill jag inte göra nånting.
Kvasthilda

2013-05-16 @ 12:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0