Städa, röja, hiva, torka, skura, sortera, slänga.....

Jag tror jag fått städmani. Nu håller jag på med verandan. Nåja, där ska vi ju sitta nu när det blivit sommar, äta alla måltider, dricka kaffe, njuta, så det är kanske inte så konstigt. Men jag vill städa överallt! Jag får passa mig så jag inte städar ihjäl mig.
 
Kanske är det här med att "städa bort" ett symtom för nåt annat. Städa undan det gamla? Jag har ju bytt mitt stillasittande kontorsliv mot ett mer aktivt, förhoppningsvis hälsosammare liv. Bytt jobb tänkte jag skriva men ja, jag har i alla fall slutat på mitt gamla jobb och tagit ett steg...... åt nåt håll. 
 
Nu har jag sorterat pappersåtervinningen som stod i en kartong på verandan och burit ut i bilen, likaså plasten. Pantburkarna från förra helgens middag här hemma ska också väck. Ska åka ner med det på Hammarn om en stund. Nu blev det lite för varmt i solen för att jobba så jag tog en paus. Det som ska göras härnäst är dammsugas och skuras och skrubbas. Det är fågelbajs på stolarna. Igår lade Herman badlakan på dom så vi kunde sitta där och äta middag. Gav lite badorts-feeling faktiskt.
 
Imorgon ska jag ner till återvinningscentralen med glas och keramik, min gamla kontorsstol och OM jag orkar, några saker uppifrån förrådet. Jag vill städa där också men det är så jävulskt med grejer där så jag gruvar mig. Börjar man så måste man fortsätta..... Men dom gamla tjockskärmarna, dom kan jag nog bara ta därifrån och hiva på tippen utan att behöva sortera och organisera resten av förrådet. Vilket jag KOMMER att göra till slut. Men man kan väl ta lite i taget?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0