Sköna maj välkommen!

Vilken härlig första maj det var igår. Inte jättevarmt kanske men solen sken mest hela dagen och vi var ute och krattade och grejade och Mannen och barnen städade ute borta hos Lillens. Jag tog med mig kameran och gick skidspåret. Det var ett par snöfläckar kvar och kanske lite blött på några ställen men det gick fint att gå. Blev några foton men jag har inte kollat hur dom vart än. Inga djur i sikte men fläckvis med tussilago, speciellt längs med timmervägen.
 
På sista april var vi ner till skolan som vanligt. Brasan brann som den skulle fast det blåste kanske lite väl mycket emellanåt. Jag vann två vinster på lotteriet förresten: Schampo och balsam från apoteket och en bok.
 
Jag har börjat måla! Tre tavlor har jag på gång. Tre badtantstavlor! Dom kan hålla sig undan långa tider, damerna, och sen dyker dom upp rätt vad det är! Eller dyker ner kanske jag ska säga?
 
 
Jag har haft en tavla i huvudet jättelänge, ja ända sen jag målade den första tavlan tror jag, den där dom hänger på bassängkanten hela gänget (och flirtar med badvakten?). Det är en bild av tanterna, badandes bastu efter simmningen. Och nu har den kommit ut!
 
 
Det här är bara början. Målade bakgrunden med svamp ena dagen och nästa lade jag dit tanterna med palettkniv. Kleta, kleta, karva, skrapa. Kul, men - det går åt mer färg. Jag får väga tavlan och ta betalt efter färgåtgång helt enkelt. Nej, jag skojar bara. Det får väl gå åt lite färg då, jag gillar strukturen som blir när man använder kniv. 
 
Började på en tredje igår. Det är inte bara mys att vara en badtant, man måste ha lite spänning ibland också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0