Redan fredag

Det har varit en väldigt social vecka. Måndag styrketräning med E. Tisdag kör. Onsdag promenad med M-K. Igår torsdag lunch med A och M.
 
Idag är det fredag och idag ska jag ta det lugnt. Eller snarare: idag ska jag hålla mig på hemmaplan och ägna mig åt mer husmoderliga plikter. Lät trist va? Men jag har redan dammsugit kök och sal och hall och torkat golv så det är klart. Lite tvätt blir det och kanske lite mer städning av verandan, jag ser att solen kikar fram nu. Och det ska bli fint i helgen säger dom. 
 
Jag tänker även baka idag och denna gång tänker jag baka KAKOR. Jag har philadephiaost som jag köpte till kalaset för två helger sen. Hade nån idé om att fylla tårtan med grädde och philadelphia men så blev det inte. Nu ska jag baka morotskaka tänkte jag, morotskaka med ostglasyr. Det har jag längtat efter länge. Haqvin har pratat om att han vill ha snoddas (chokladrutor/kärleksmums, ja ni vet) så det tänker jag också baka. Både morotskaka och snoddas går nämligen utmärkt att frysa in. Slipper dom ligga där i skafferiet och ropa på mig! 
 
Måste ner och handla lite mjölk och annat, ägg och smör till exempel, annars blir det inga kakor. Genast börjar jag fundera "ska jag promenera ner?". Nu har jag varit extremt duktig denna vecka. Styrketräning och cykling och långpromenader. Ja igår gick jag bara på stan men lite räknas väl det som promenad va? Nåväl, jag ska se hur mycket jag ska handla. Vill inte kånka på för mycket i ryggan, det ger mig ont i höften av nån anledning. Och nacken måste jag väl tänka på. Men för tusan, jag har en shoppingvagn också, inget är omöjligt! 
 
Just det. Jag ska fotografera också. Har inte knäppt fredagsfoto på några veckor nu för jag har inte haft lust. Men idag blir det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0