Kläder bortskänkes

Rensa rensa rensa. Nu har jag gått igenom garderoben i sovrummet också. Toppar som sitter "så där" eller alldeles förskräckligt, två toppar som är för stora (nya!), en klänning och en kjol som jag inte använder (braåha). Ett par vita blusar från klädkammaren fick hänga med också. Fel skärning, midjan försvinner. Om nån är intresserad av toppar och blusar i storlek M och L, säg till. Jag vet inte om jag orkar lägga upp fler traderaauktioner. Kom hit och prova, ni kan få kaffe om ni vill. Nybakat bröd finns det också.
 
Jag har jättemånga vinterklänningar men nästan inga sommarklänningar. Dåligt med sommarkläder över huvudtaget. Känner att så var fallet redan förra sommaren men sen blev det ju höst och vinter och då gick det problemet över, tillfälligt. Jag måste nog göra en shoppa-sommarkläder-runda snart. Konstigt vad klädlös man kan bli helt plötsligt. Nån som vill följa med som personal shopper? Nån med förståelse för en päronformad kropp, tack.
 
Kollade på Ellos men alla blusar och toppar är så stora och raka nuförtiden. Oversized är modernt (har inte 80-talet gått över för länge sen?). Jag vill inte ha oversized. Jag vill att min midja syns, speciellt nu när magen är så mycket mindre. Jag har inget att dölja! Har ingen lust att skicka efter heller, jag vill prova och se på en gång.
 
Skickade faktiskt efter ett par mönster på en sida som heter Fagert.se. Ett till en skjortklänning med prinsessömmar och ett med lättsydda byxor och toppar med båtringning. Jag får ta och sy mig lite kläder om jag ska få det jag vill ha tänkte jag. 
 
"Bleuet" heter klänningen. Jag är väldigt dålig på franska så jag googlade och fick upp bilder på blåklint. Gulligt namn tycker jag. Kanske inte så somrig på bilden men med ett ljusare tyg och så korta leggings till och så sommarskor förstås.
 
 
Insåg just en väldigt trevlig grej som också har med utseendet att göra: Jag ska till frissan imorgon! Och det är V som ska klippa mig, för första gången på många år. Hoppas hon har kvar the magic touch. Fast som håret känns nu så spelar det ingen roll, bara det blir NÅN frisyr.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0