Fotografisk expedition till Döda fallet och hängbron

Idag har jag varit på fotografisk expedition med M-K.
 
Cyklade till henne först. 12 km blev det och låååångseg backe men jag stannade inte och gick en enda gång! Jo dom sista meterna hemma på hennes gård för då tog det stopp. Sen gick vi ner till Döda fallet och ner till älven, följde stigen längsmed vattnet ända fram till hängbron. 
 
När vi satt vid vindskyddet på andra sidan hängbron och fikade fick vi syn på ett helt gäng med människor som kom ner mot hängbron. Dom stannade vid brofästet och snart hörde vi flöjtmusik över vattnet. Hmm... det är ju "Fjäriln vingad". Vi packade ihop och gick tillbaka över bron. Det visade sig vara kyrkans folk som var på utfärd. Och L som spelade blockflöjt så klart.
 
Vi fortsatte vår expedition och gick vidare, hem till M-K igen. Det blev väl en 8 km promenad under lövträd och i spirande grönska. Sen cyklade jag hem. Det blev 12 km tillbaka också, vilken tur.
 
Idag tänker jag äta glass - utan att tveka. Jag har förtjänat den. Jag tänker även inhandla solkräm så fort jag hinner, jag känner hur det bränner i nacken. Men det var mulet när jag cyklade hemifrån och inte visste väl jag att vi skulle få sånt kanonväder. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0