Den som inga byxor har....

Bra kvinna reder sig själv. Inte går hon byxlös heller.
 
Det slog mig idag att jag gav bort ett par kortbyxor till sambon för några år sen när jag "växt ur" dom. Det var herrmodell så det är ingen konstigt med det. Raka, jeansskärning upptill, med benfixor på och lite snygga knäpptampar här och var, gråsvarta i färgen. Köpte dom på Peter & Monica, ja så gamla är dom. Men kanske jag kan ha dom nu? 
 
In och rota i Mannens garderob. Där var dom. Och dom passade! Jippie! Fast det var väl bäst att fråga först om jag fick ta tillbaka dom....  Jodå, det fick jag. Men gylfknappen var borta. Jag måste sy i en ny.
 
Ut i syrummet. Betrakta röran på klippbordet. Betrakta säcken med utrensade gardiner som stått där jag vet inte hur länge. Betrakta röran i hörnet som knappt gick att se vad den bestod av. 
 
Det slutade med att jag rensat ut TVÅ SOPSÄCKAR med skräp: gamla kläder som jag tydligen burit dit istället för att slänga dom (varför??), kläder som jag förmodligen tänkt laga men inte kommit mig för, en trasig korg, en hemstickad kofta som jag aldrig mer kommer att använda mm mm. Röjde av klippbordet och ställde in grejorna där dom ska vara. Ofärdiga änglar fick bo i stora korgen. Sen dammsög jag golvet, torkade av bordet och SEN kunde jag sätta mig ner och sy i knappen!  
 
Av bara farten lagade jag även ett par jeans som låg där, ett par jeans i rätt storlek! Så nu har jag ett par "nya" kortbyxor och ett par jeans! Och ett snyggare syrum. Nu känns det som att jag kan sätta mig där och få nåt gjort. 
 
Imorgon blir det återvinningen igen. Röda korset kommer också att få besök. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0