Blötväder och bildbehandling

Regnet vräker ner. Jag tror det är all fukt som avdustat dom senaste dagarna som kommer ner nu. Igår kväll hängde jag ut en omgång tvätt. Den blir extra ren nu då.
 
Kanske det är meningen att man ska göra saker inne idag. Balans i livet ni vet. Och jag menade inte städa inne. Barnen dammsög igår så det är gjort. Förrådet får vara för jag har redan varit iväg till återvinningen. Skjutsade barnen till skolan så dom slapp bli alltför blöta och åkte sen iväg med skräpet. Klart! 
 
Det blir nog lite bildbehandling tror jag. Få in hjärnan på det spåret så jag kan göra uppgiften nån gång. Har jag berättat vad den går ut på? Vi ska förmedla ett påstående genom tre bilder och så binda ihop dessa bilder genom bildbehandlingen (samma färg, samma utsnitt eller nåt annat). Vilket påstående som helst alltså. Fick en hel lista som man kan plocka av om man inte kommer på nåt eget. Till exempel: 

”Borta bra men hemma bäst.”
”Efter regn kommer solsken.”
”Ensam är stark.”
”Finns det hjärterum så finns det stjärterum.”
”Det är kallt och ruggigt om hösten!”
”Ingen lyssnar på mig.”
”Vänner är viktigt.”

Så klart ska det vara egna fotografier. Har ingen riktigt bra idé än. Det är svårt. Jag kanske bara ska blunda och peka på listan. Eller har ni några förslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0