Tok (men en vältränad sådan?)

Jag tror jag har blivit tokig. Jag körde en timmes träning här hemma ikväll. Och då hade jag redan promenerat en timme i morse! I hårda, fina skoterspår, upp till Colldéns, vidare upp mot Snödberget, sen i "korsningen" vek jag av neråt och följde skoterleden och när den delade sig gick jag upp mot Colldéns igen, sen vidare mot militärförråden och ut till vägen, runt och upp igen vid skolan. Kalasväder!
 
Innan middagen bestämde jag mig plötsligt för att köra tabata. Först en halvtimme latin fusion och hopp och sprätt i en salig blandning, allt jag kunde komma ihåg från dom pass vi kört. Reggaeton och mr Saxobeat, samba och Tingeling. Och där jag inte kom ihåg improviserade jag. Dansa är väl inga problem! Och svettig och anfådd blev jag.
 
Efter det körde jag fyra omgångar tabata.
 
1. Hantelsving
2. Magövning (först cykelsitups men det gillade inte nacken så då bytte jag till "kasta ben" fast utan att nån kastade)
3. Navy seals
4. Cykelhopp (eller "mountain climber" som jag såg på en blogg att det också heter). 
 
Varje övning i 8 x 20 sekunder med 10 sekunders vila emellan. Och några minuters vila mellan varje övning. Jobba jobba!
 
Ja du läste rätt - jag gjorde navy seals! Fy för den lede! Och frivilligt! 
 
Bra jobbat!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0