Dricklunch

Nu har jag promenerat en sväng med ungdomarna så nu känns det lite bättre (försöker vänja mig av vid att säga "barnen", dom är ju så stora...). Kanske jag promenerar ner och handlar också för det är så klart dags för det, just denna dag när jag inte vill vara husmor. 
 
Eftersom min huslighet är på noll har jag snott ihop en proteinsmoothie till lunch. Det körde jag med hela förra veckan när det var så varmt och även denna vecka har jag bytit ut några luncher mot denna förnämliga dryck. Kan se ut ungefär som följer:
 
En stor klyfta honungsmelon
En kravbanan
En dl frysta blåbär
En dl Proviva eller Oatly havredryck med mango och apelsin
En dl lättmjölk (laktosfri)
En dl proteinpulver (cookies & cream just nu)
 
Häll ner i mixern och kör på till det är krämigt. Smaken är väl inte super men rätt ok. Mätt blir man i alla fall, nästan hela eftermiddagen. Tycker proteinpulversmaken jag har haft nu är lite knepig, Cookies & cream heter den. Smakar lite blekt av choklad och vanilj. Men blandad med både mjölk och proviva och så blåbär eller hallon i också så blev smaken klart mycket bättre. Har snart gjort slut på påsen så det är dags att beställa nytt. Frågan är då vilken smak man ska satsa på. Vad det finns för smaker? Av just detta märke finns:
  • Banan
  • Choklad
  • Coconut
  • Cookies and Cream
  • Hallon
  • Ice Coffee
  • Jordgubb
  • Körsbär
  • Lemon Yoghurt
  • Mintchoklad
  • Naturell
  • Pistachio
  • Strawberry Yoghurt
  • Vanilj
  • Vanilla Pear
Jag kommer förmodligen fortsätta att blanda det i smoothies så kanske det får bli vanilj eller hallon då. Körsbär låter ju spännande, jag gillar körsbär. Men om det passar ihop med annat vet jag ej. Finns ju naturell också.
 
Om man behöver proteinpulver? Vet inte. Jag tycker det är smidigt. Smaken är som baken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0