Sommar sommar sommar!

Ellos höst- och vinterkatalog kom häromdagen. Jag som gillar kläder och att kolla i kataloger har inte öppnat den. Det är dom där orden "höst och vinter" som gör att det tar emot. Jag vill inte. 
 
Idag är det den första juli och det är den ljuvligaste sommar ute. Soligt och varmt. Imorgon ska det visst komma en regnskvätt igen. Vilken perfekt trädgårdssommar, va? Det måste vara idealet för växterna, först lite sol sen lite regn och så sol igen. Snart kan jag skörda sallad!
 
 
 
Jag vill gå ut nu, inte sitta vid datorn, men jag måste kolla platsbanken och diverse andra sidor först. TÄNK om det har kommit in nåt jobb! Hahaha..... Ursäkta min ringa entusiasm. Fick ett gäng förslag från förmedlaren jag pratade med igår. Alla utom ett jobb var i Sundsvall och bara deltider och halvtider. Jag tror inte jag kan söka en halvtid i Sundsvall, hörni.... Det sista jobbet var i Strömsund. Det är visserligen en trevlig väg dit, speciellt mellan Överammer och Hammerdal men..... 
 
Det spelar heller ingen roll hur mycket man förklarar att man verkligen kollar på olika orter, på olika tjänster, att man sökt jobb, att man faktiskt pratar med folk och företag om att man finns, dom bara MÅSTE ge en tips på hur man kan göra för att få ett jobb. Ungefär som jag vore 18 år och aldrig varit bland folk förr. Det står säkert i deras arbetsbeskrivning att dom ska göra så men man känner sig inte speciellt intelligent när dom sätter igång. 
 
Tur man är 44 och vet vad man är värd, annars hade man kunnat deppa ihop. Men man kanske inte får vara glad och må bra när man är arbetslös? Man kanske blir av med a-kassan då?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0