Myrsteg

Idag har benen fått träning. Kvart i nio i morse stod U utanför på gården med bilen. Dags för hjortron igen. Bäst man är ute i tid, morgonstund har guld i mun, vet ni. Och just det här guldet kan man ju faktiskt stoppa i munnen!
 
Jodå, dom hade mognat på sig. Vi plockade och plockade. Undrar hur många gånger man böjer sig när man är ute och plockar bär? Och hur många steg tar man? Till slut kändes det i både ben och rygg och rumpa. Och inget kaffe hade vi med oss heller. Hur tänkte vi där? Men vi ska dit igen för det finns omogna bär kvar och DÅ ska vi ha med oss kaffe, så det så!
 
Vädret idag var finare än igår, ganska varmt men blåsigt. Dock ska man inte klaga för myggen hade inte en chans när vi var ute på förmiddagen. Dom fick nog sitta i buskarna och hålla i sig.
 
Gick en sväng till "min" lilla myr på eftermiddagen och plockade åtta hekto till. Då hade jag med mig kaffe som jag drack på hemvägen, sittande på "min" stubbe på hygget. Riktigt friluftsdag idag!
 
Nu är jag trött. Kan bero på all frisk luft. Eller kanske bara på att det är kväll. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0