When nerves go bad

Nu har jag en rotfylld och faktiskt även rofylld tand. Jag tror det hjälpte, bultandet har slutat. Det gör bara ont när jag tuggar på den nu och det kan vara för att tandläkaren var längst ner i roten och rotade, så att säga. Jag kan ta ibuprofen ett par dagar sa hon. Det läker. Och gör det inte det utan börjar göra riktigt ont igen ska jag höra av mig. 
 
Det tog en jäkla tid att fixa tanden. Det värsta är att det inte är klart, jag måste gå igenom det igen och göra en permanent lagning om en vecka eller två, den jag har nu är bara tillfällig. Men nu vet jag hur lång tid det tar. Nästa gång ska jag se till att äta ordentligt innan så jag är fulladdad. Idag hade jag slängt i mig några prinskorvar precis innan jag for. Jag var ju tvungen att åka ett varv i skidspåret innan! Idag tog jag dom vallningsfria skidorna och det gick mycket bättre än igår. Inte jättebra glid men jag fick in bra rytm i stakningen. Däremot hände andra inte så bra grejer: Byxorna sprack i grenen och blixlåset på vindjackan verkar vilja ge upp helt nu. Det får tydligen inte gå riktigt bra för mig. Eller så betyder det att jag ska köpa riktiga skidkläder? Ja, så måste det vara.
 
Nu ska jag göra en utryckning till Hackes dator, han klagade på att inte micken funkar ibland på dom nya lurarna. Mamma rycker in så klart. Eller är det en ny superhjälte? En datorfixande och tekniktrixande superhjälte - vad kan hon heta tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0