Velpotta

Håller på att flytta filer från hårddisken till den externa hårddisken så jag kan byta dator. Vissa i familjen har inte varit så noga med var dom sparar sina grejer så jag måste gå igenom vad som finns på datorn innan jag kan byta. Ja, jag kanske också tillhör dom där "vissa"..... En massa musik låg det där till exempel, sånt kan ju vara trevligt att komma åt även sen från den nya burken.
 
Det är jävulusiskt tråkigt att flytta filer. Tid tar det också. Jag skulle vilja sätta mig med kursen i stället men eftersom jag ska installera photoshop på den nya burken så måste jag vänta till jag är klar med den. För det är ju inte bara att byta dator. Jag måste lägga på antivirus på den nya, fixa så den kan ansluta till trådlösa nätverket, kolla vilka program jag ska installera om, lägga till skrivaren...... suck.
 
Om jag hade tålamodet att raskt gå igenom alla mappar och flytta, bara woosch, så där, klart, men näää..... Jag har lagt ut plast för att sotarn skulle komma, jag har druckit kaffe och läst bok, jag har ätit lunch, jag har åkt skidor. Hämtat ved icke att förglömma. Vad mycket det finns att göra när man vill undvika en specifik sak, har ni tänkt på det?
 
Fast nu är jag snart klart med filflyttandet. Skulle ha varit ner och handlat också, mjölken är slut och så har Haqvin beställt tomatsoppa som förrätt till pannkakorna. Campbells tomatsoppa ska det vara (så klart jag köper den, jag är ju konstnär). Hade den som förrätt på nyårsafton och han tyckte den var SÅ god. Och sen kanske jag ska bort ikväll. Har inte bestämt mig än........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0