Upp upp och iväg

Usch vilken dag jag hade igår. Eller det var väl inte själva dagen det var fel på, utan mig. Trött och på dåligt humör, ont i magen och ont i huvudet. Fick ingenting gjort. Förutom dammsugning av nedervåningen, en tvättmaskin körd, hämta ved, elda, laga mat - ja ni vet, ingenting..... Men ingenting KUL! Tänkte flera gånger att nu ska jag byta dator så det blir klart och jag kan fortsätta kursen men varje gång jag gick in på kontoret så tog det emot. Jag VILL inte sätta mig vid datorn! Usch! 
 
Ingen skidåkning. Det var minus 18 hela dagen fast fint väder, solsken och blå himmel. Var ute i omgångar och hämtade ved och skrotade runt ute på gårn men ingen riktig promenad. På eftermiddagen gick jag och lade mig och vilade en stund. Sen blev det faktiskt lite bättre. Gjorde färdigt tröjan och mössan jag stickat åt dockan. Kollade på ett intressant program på Axess om minnet, hur det funkar och hur man kan träna upp det. 
 
Idag är jag småsnorig och har en obestämd värk i huvudet. Förkylning på gång alltså? Den ska vi allt mota bort! Petade i lite extra bär i frukostsmoothien. Survitaminer och antioxidanter, mums! Ska mota bort det dåliga humöret också. Gå upp och sminka på lite rosor på kinderna och solsken i blick. Piffa till håret. Kanske till och med byta från woolpower till nåt annat? Nja, det är fortfarande minus 18, vi ska väl inte överdriva. 
 
Ska på Hammarn på fikadejt sen så då lär jag väl byta om innan. Vi ska träffas klockan ett så nu funderar jag på om jag ska äta "riktig mat" hemma till lunch och så bara dricka kaffe där eller om jag ska äta lunch där. Dom har inte mat men matiga mackor tror jag. Det bästa vore kanske att äta mat först men risken finns då att jag tror att jag får äta nåt onyttigt till kaffet. Det är dessutom fredag, ytterligare en psykologisk fallgrop. Om jag bestämmer att jag ska äta lunchen där kan jag lura mig själv till att bara äta den och inte köpa godsaker. Ja, det är förskräckligt att man ska behöva lura sig själv..... Jag kanske måste vara så fiffig att jag ringer upp och kollar vad dom har för lunchalternativ?
 
Upp upp och iväg, som Stålmannen säger. Vi behöver en ny superhjältinna idag, Lakritskvinnan tycks vara upptagen på annat håll. Men se, här kommer hon! Redo att sparka igång precis vad som helst, alltid med ett glatt humör. Vi säger välkommen till Happy Go-Lucky!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0