Skidrapporten

Ett varv blev det. Nysnö och ingen som kört idag. Gick väl skapligt.
 
Det roligaste med nysnö är alla spår man ser. Inte skidspår utan spår efter djur. Harspår, helt färska så man ser märken efter trampdynorna på baktassarna. Gulligt! Jo, jag tycker trampdynor är gulligt. Jag brukar killa vår katt på trampdynorna men han gillar det inte, haha. Han är nog kittlig.
 
Rådjursspår, speciellt i närheten av och inne i byn. Vägen upp till Plassen är rena rådjursautostradan. Och när jag kom till slutet av skidspåret, gissa vilka som stod där inne bland träden och plirade mot mig? Jo, tre svartnosade, smalbenta små kreatur. Vi stod still en stund och betraktade varandra, sen studsade dom iväg med stora hopp.
 
Får lite ont i högerfoten när jag åker och även i höger lillfinger. Det sista är väl ändå rätt skumt, va? Varför skulle jag få ond i fingret av skidåkningen? Men det började efter nyår så nåt samband har det nog ändå. Kanske remmen på staven trycker på nån nerv och så gör det ont i fingret? Foten kanske behöver en ny pjäxa. Nu lade jag i ett par extra sulor i pjäxorna och det kändes stabilare men dom har några år på nacken, det har dom. 
 
Man kan tro att bloggen har gått från bakblogg till skidblogg men det är bara så att eftersom jag kan åka varje dag så tänker jag på skidor varje dag och då blir bloggen därefter. Ni får ha överseende.
 
Nu ligger jag i soffan med en kopp kaffe och funderar på om jag ska äta nåt mer. Lagade till pasta och falukorv till lunch eftersom Haqvins skola har studiedag idag och han inte börjar förrän imorgon och han har en kompis här av samma orsak. Makaroner och korv gillar dom och det var faktiskt gott, jag behövde det efter motionen. Åt två morötter till också (små). Men jag är inte nöjd. En frukt till efterrätt kanske? Eller är jag bara törstig? Inte lätt det här med ätningen.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0