Skidrapport!

Imorse var det 11 minusgrader när jag klev upp. Nästa gång jag tittade var det SJU! Yes! Idag blir det skidor!
 
Innan jag lyckats få på mig skidkläderna (var ju tvungen att städa klart först) hade det blivit minus fem och toksnöfall. Men tror ni det hindrade mig? Nä. Hur tror ni skidlandslaget tänker? "Oj, det snöar och jag som skulle vilja åka skidor, attans, jag får promenera i stället." Tror ni det? Va? Va?
 
När jag kom till spåret så såg jag att nån annan redan åkt där. Vad bra! Jag slapp spåra. I gästboken stod flera namn på dagens datum. Härligt att vi är många i spåret! Och inte bara i vårat spår, ska man tro Instagram och Facebook är det en faslig aktivitet ute i skogarna. Helt rätt.
 
Man tänker så bra när man rör på sig tycker jag. Sista tredjedelen av spåret brukar min hjärna ha kommit igång ordentligt. Där har jag skrivit dikter, påbörjat blogginlägg, löst praktiska problem. 
 
Nu har jag petat i mig en smoothie till fikat. Smoothies är ju jättebra! Hur har jag kunnat vara utan dom förut? Mer om det i ett annat inlägg, dags att plocka in disken och fundera på middagen. Kycklingspett tror jag det blir. Men först ska jag gå upp i sovrummet och mäta en sak, jag fick nämligen en idé i skidspåret......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0