Nämen?

Nääää. Inte blev det nån styrekträning på Hotellet ikväll inte. För få deltagare. Och jag som var så taggad! Och ombytt var jag när jag fick syn på SMS-et. Fikat extra hade jag gjort för att kunna träna klockan sex och äta middag efteråt.
 
Vad gör man då?
 
Jo, man letar rätt på sin gamla träningslista på Spotify och stänger in sig i sovrummet med yogamatta och hantlar. 40 minuter blev det (och jag kom ihåg dom flesta rörelserna!) och svettig blev jag. Men nu vet jag vilka muskler man använder när man åker skidor. Jag upptäckte nämligen att mina triceps ömmade när jag använde dom. Det är DOM man använder när man  stakar! Så klart!
 
Ljumsken smärtade till när jag gjorde utfall. Kanske ska vänta med skidåkningen en dag till....
 
Sen vill jag inte skryta eller, jo det vill jag nog. Jag upptäckte nämligen att jag var starkare än jag trodde. Ställde mig näck framför spegeln efter träningen och kollade och har man sett, jag har ju fått större muskler på överkroppen. Utan styrketräning. Surprise surprise. Skidåkningen har tränat upp axlar och armar också, inte bara lår och rumpa.
 
Ja man läser att längdskidor är jättebra för hela kroppen, man LÄSER det. Men tror man på det? Nu ser jag. Och nu tror jag på det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0