Mot nya djärva mål

Det där med att vardagen är här igen kan diskuteras. Eftersom barnen har jullov fortfarande blir det sena kvällar och sena mornar. Känns som jag har semester. Trött har jag varit också. Det kan bero på tandvärken förstås. I så fall borde det rätta till sig nu. Det molvärker lite fortfarande men jag kan dricka VARMT kaffe. Fantastiskt!
 
Jag har i alla fall hållit löftet till mig själv och varit ute i dagsljuset varenda dag. Åkt 5 km skidor alla dagar utom den där dagen när snön klibbade fast under skidorna. Känns bra! Blir en tur idag med, solen skiner och det kändes skönt när jag var ut en sväng utanför dörren nyss. Men det är svinhalt på vägen in mot bron. Undrar om vi har nån sand hemma nånstans?
 
Mitt löfte om att äta vettigt och räkna points har jag också hållit. Det har slunkit ner nån enstaka chokladbit från sista chokladasken men den har noterats och tagits med i beräkningen. Nu är det visserligen bara fjärde dagen på det nya året men tycker det är bra ändå. Heja mig!
 
Jag har ett annat löfte att hålla också. Ska skriva CV. Lovade min kontakt på Trygghetsrådet att jag skulle göra det när jag slutat jobba och fått "landa". Frågan är hur lång landningssträcka man ska ha. Det är väl bäst att ta tjuren vid hornen och börja fundera på vad det ska stå.
 
Känns inte som om jag fattat än att jag inte ska åka till Stugun och jobba mer. Inte fattat att jag faktiskt kan göra andra saker nu. Jag skulle kunna göra en hel massa andra saker! Men hur komma dit?
 
- Jag skulle kunna måla till en utställning. Om jag hade haft en utställning att måla till vill säga. Och en ateljé.
- Jag skulle kunna börja rensa ut rummet i uthuset som ska bli ateljé. Ja. Det vill jag göra. Jag har redan idéer om hur det ska se ut där sen. 
- Jag skulle kunna fotografera mycket mer. Lära mig kameran bättre.
- Jag skulle kunna motionera mycket mer. Ja, det har jag ju faktiskt lyckats med redan.
- Jag skulle kunna skriva en bok. Minst en.
- Jag skulle kunna lära mig nåt nytt. Och det ska jag, jag ska läsa digital bildbehandling. Men kursen börjar inte förrän i slutet på januari och det är bara kvartsfart. Kanske ska kolla om jag hittar nåt mer intressant att läsa?
 
Jag kanske ska påpeka igen för mig själv att det bara är första veckan på det nya året. Allt kan inte hända första veckan. Men jag känner att jag VILL så mycket. Och det är ju bra för hur ska man annars få nåt gjort?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0