Lakritskvinnan - en superhjälte nära dig!

Se den fantastiska Lakritskvinnna i sin nya vinterdräkt! Beväpnad med stavar, säkert greppade med Swixhandskarna och med höghastighetsskidor på fötterna ska hon ta sig an uppdraget att patrullera det viktiga "Pålgårdsspåret". Med risk för liv och lem ska hon försvara allmänheten mot högt blodtryck, höga kolesterolvärden och övervikt. Hon ska passera den trixiga "högerkurvan efter backen" utan att bryta benen och hon ska glida som en svan nerför timmervägen mot brevlådan och där ska hon signera det viktiga dokumentet "gästboken" innan hon fortsätter ner på Hannmyra, allt för att alla ni andra ska kunna sova lugnt om natten. Följ den spännande fortsättningen om Lakritskvinnans bragder - snart på en blogg nära dig!
 
 
Det gick jäkligt bra att åka i dom nya kläderna. Om det berodde på kläderna eller om det var jag som var taggad, det vet jag inte. Spelar det nån roll? Nä. Enligt träningsappen slog jag hastigshetrekord på slutsträckan och om jag inte hade frusit så förbannat om fingrarna i början så jag vara tvungen att stanna ett par gånger och värma dom så hade jag nog fått bästa spårtiden hittills. Det var 12 minus och jag hade tagit dom nya fingerhandskarna jag köpte när vi var till stan igår. Fingrarna blev varmare sen när hela jag blev varm och kläderna funkade jättebra, jag frös inget och kände mig inte blöt av svett heller. Jag vill bara påpeka att det är dom första skidkläderna jag äger i mitt liv.....
 
Nu ska jag sätta igång med middagen tror jag. Det är styrketräning halv åtta ikväll (hoppas jag) och jag vill inte gärna äta för tätt inpå. Det blir enchiladas, fyllda med tacofärs, majs, ost och salsa och till det en massa grönsaker. Mums!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0