Frukostsmoothie

Den här dricker jag varje morgon. Ungefärligt recept då....
 
Frukostsmoothie
 
En halv banan
En pressad blodapelsin eller en halv vanlig. Ta med fruktköttet också.
En klyfta honungsmelon
En halv deciliter bärblandning (gojibär, tranbär, björnbär etc)
En deciliter vaniljyoghurt
En sked kvarg 
En liten näve havregryn
Tre sötmandlar
Tre hasselnötter
 
Vräk ner i mixer, kör tills det inte smäller och brakar nåt mer. Häll upp den krämiga, vackert mörkrosa skapelsen i ett glas och smutta på! Till denna en macka, för det mesta en skiva fiberlimpa med kokt ägg och kaviar eller bregott och rökt kalkon. Kaffe vill jag också ha, med en gnutta mjölk. Magen nöjd för det mesta ända fram till lunch. Om vi ska vara mer exakt: Jag äter frukost vid åtta när barnen gått till skolbussen och jag brukar äta lunch halv tolv. En kopp kaffe brukar det bli mellan frukost och lunch, ja faktiskt sitter jag och dricker förmiddagskaffe just i detta nu. 
 
Jag är av någon anledning dålig på att äta frukt, det blir liksom inte av, så jag tycker det här är ett ypperligt sätt att få i sig både frukt och bär. Och jag kan fortfarande inte fatta att jag var så skeptisk till smoothies förut......
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ewa

Va gott! Måste testas. Jag är lite lat med smoothies...blir mest yoghurt, hallon, blåbär och banan.
Och man läser många bloggar men kommenterar sällan. Jag ska bli bättre på det nu.

2013-01-28 @ 19:12:03
URL: http://ewahjonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0